·

Udgivet 9 april, 2021

Sådan markedsfører du din bolig

Noget af det som kan virke allermest uoverskueligt i en udlejningsproces, er markedsføring og reklamering af boligen, og ultimativt at finde det perfekte match i en lejer. I dette blogindlæg "Sådan markedsfører du din bolig", giver vi dig vores bedste tips, til netop markedsføringen af din bolig.

Skrevet af Julie Arvé Borch

En god boligannonce, kan sammenlignes med en god dating profil. Den mængde tid, energi og omhu, du ligger i din profiltekst og i dine billeder, kommer ofte tilbage i positiv interesse. Hos Home Connector arbejder vi ud fra den tese, at det er den rigtige markedsføring som fører til den rigtige lejer. – Det er nemlig ikke altid nok, “bare” at have en drønlækker bolig. Men hvordan markedsfører du din bolig?  

Skab det rigtige materiale!

Vi prioriterer højt, at leverer detaljerede visuelle og skriftlige beskrivelser af boligerne, som vi hjælper med at leje ud. En lejer vil nemlig altid være skeptisk overfor et potentielt nyt hjem, særligt første gang de møder det. Lejeren kan være bange for at blive snydt, blive fanget i en urimelig lejekontrakt, eller overse fejl og mangler i lejemålet. Sørg derfor for, at være grundig når du beskriver boligen, og vær ærlig omkring fejl og mangler, det skaber tillid. 

Digital markedsføring?

Udover vores hjemmeside og betalt annoncering, benytter vi vores sociale platforme i reklameringen, hvilket vi også vil anbefale dig at gøre. Derudover har vi et tæt samarbejde med agenter som hjælper expats med at blive relocated. Dog er denne del af branchen svær, næsten umulig at nå ind til, som privat boligejer. Vi anbefaler derfor at du bruger dit netværk, og får dine venner, familie og bekendte til at hjælpe dig i denne del af processen. Faktisk er en anbefaling fra en bekendt, ligeså meget værd som at modtage 5 stjerner på trustpilot, det skaber tillid. 

5 af de vigtige, som (vi mener at) du skal tænke over!

  1. Har du gode billeder af din bolig? 
    Det er vigtigere end du tror, at have gode billeder af din bolig. Gode billeder giver ikke bare et godt indtryk hjemmet, men kvaliteten af dem giver også et indtryk af hvad du forventer af en potentiel lejer. Bliv inspireret her.
  1. Hvem skal leje boligen? 
    Det er vigtigt, at du tænker over hvilken lejer, du kunne tænke dig. Skal det være en expat familie, et ungt par, eller en single person med en hund? Har du allerede tænkt over dette, så flet det ind i boligannoncens tekst, og sørg for at det fremgår tydeligt, men uden at være afvisende overfor alternative løsninger, den bedste lejer på papiret er ikke altid den bedste lejer for dig. 
  1. Hvor skal boligen markedsføres? 
    Du skal tænke over, hvor boligen skal markedsføres. Skal den slås op i en Facebook gruppe, på en af de mange bolig hjemmesider? – Eller kan du måske blot bruge dit eget netværk?
  1. Er boligen ren ved fremvisningen? 
    Har du fået henvendelser på din bolig? – Fantastisk! Husk at boligen skal være helt ren ved fremvisningen. Selvom der er langt imellem ledige lejeboliger i særligt København, er de boligsøgende stadig skeptiske første gang de træder ind i deres potentielt nye hjem, de vil spotte alle fejl og mangler ved boligen, og renligheden skal ikke være en af dem. Du kan læse mere om emnet her.
  1. Har du styr på det formelle?
    Man kan have det bedste indtryk af en lejer (og udlejer), men derfor er en korrekt kontrakt stadig et absolut must. Download en skabelon her.

Virker opgaven ikke så ligetil? – Vi står klar til at hjælpe dig. Læs mere om hvordan vi udlejer din bolig her.

Vi hjælper hvor vi kan!

Du er altid velkommen til at kontakte Home Connector, hvis du har brug for vejledning i en specifik sag. Skriv os en mail eller giv os et kald!

Email: info@homeconnector.dk
Telefon: +45 46 48 12 34