Udgivet 1 marts, 2023

Den gode dialog

Når udlejer og lejer indgår en gensidigt forpligtende aftale, er det i sagens natur i begge parters interesse, at denne aftale bliver overholdt. I øvrigt er det vigtigt at aftalen forløber så gnidningsfrit som muligt. Men hvordan skaber man den gode dialog mellem udlejer og lejer? Bliv klogere lige her!

Skrevet af Christoffer Klysner

Til regulering af sådanne aftaleforhold er juraen et godt og nyttigt fundament. Den viser sig til tider også nødvendig, ved konflikter der kan opstå. Juraen er til gengæld ikke altid det bedste redskab til at undgå konflikter. Det er den gode dialog derimod.

Det er således vigtigt at både udlejer og lejer, hver især, tager ansvar for at holde en god og sober tone. Lytter til, og udviser forståelse for den anden part og i det hele taget bestræber sig på at være rimelig. Udgangspunkter er jo at få lejeforholdet til at fungere. Udlejer og lejer bør se hinanden som samarbejdspartnere med fælles mål, og agere herefter.

En god dialog er altafgørende for et godt lejeforløb. Det er med til at sikre at en eventuel konflikt ikke optrappes, men at der derimod kan findes en fælles løsning.

Vi anbefaler altid vores udlejere og lejere at holde kontakten under lejeforløbet, og hjælpe hinanden så meget som muligt. Dette skal helst ske, inden for rimelighedens grænser. En god relation til sin udlejer/lejer er essentiel for et godt og sundt lejeforløb.

Kontakt os!

Hos Home Connector sidder vi klar til at hjælpe dig! Gennem screening af vores lejere, bestræber vi os på at finde det bedste match mellem udlejer og lejer. Samtidig gør vi vores bedste for at skabe rammer om en god lejeperiode for begge parter.

Du kan også læse mere om, hvordan du beholder den gode relation til din lejer HER.

Læs også: 
Udlejning af bolig guide

Vi hjælper hvor vi kan!

Du er altid velkommen til at kontakte Home Connector, hvis du har brug for vejledning i en specifik sag. Skriv os en mail eller giv os et kald!

Mail: info@homeconnector.dk

Telefon: +45 46 48 12 34