Udgivet 31 oktober, 2016

Den gode dialog

Når to parter (udlejer og lejer) indgår en gensidigt forpligtende aftale, er det i sagens natur i begges interesse, at denne aftale bliver overholdt. I øvrigt er det vigtigt at aftalen forløber så gnidningsfrit som muligt. Men hvordan skaber man den gode dialog mellem udlejer og lejer? Bliv klogere lige her!

Til regulering af sådanne aftaleforhold er juraen nyttig som fundament. Det viser sig til tider også nødvendig ved konflikter. Juraen er til gengæld ikke altid det bedste redskab, til at undgå konflikter. Det er den gode dialog derimod.

Det er således vigtigt, at både udlejer og lejer, hver især tager ansvar for at holde en god og sober tone. Lytte til og udvise forståelse for den anden part og i det hele taget bestræbe sig på at være rimelig. I den forbindelse er det vigtigt at huske, at udgangspunktet er at få lejeforholdet til at fungere. Udlejer og lejer bør se hinanden som samarbejdspartnere med fælles mål og opføre sig herefter.

En god dialog er altafgørende for et godt lejeforløb. Det er med til at sikre at en eventuel konflikt ikke optrappes, men at der derimod kan findes en fælles løsning.

Vi anbefaler altid vores udlejere og lejere at holde kontakten under lejeforløbet, og hjælpe hinanden så meget som muligt. Dette skal helst ske, inden for rimelighedens grænser. Et godt forhold til sin udlejer/lejer er essentielt for et godt lejeforløb.

Kontakt os!

Hos Home Connector sidder vi klar til at hjælpe dig! Gennem screening af vores lejere, bestræber vi os på at finde det bedste match mellem udlejer og lejer. Samtidig gør vi vores bedste for at skabe rammer om en god lejeperiode for begge parter.

Vi hjælper hvor vi kan!

Du er altid velkommen til at kontakte Home Connector, hvis du har brug for vejledning i en specifik sag. Skriv os en mail eller giv os et kald!

Mail: info@homeconnector.dk

Telefon: +45 46 48 12 34